Een verjaardag in een duikpak en korte broek. - Reisverslag uit Narara, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu Een verjaardag in een duikpak en korte broek. - Reisverslag uit Narara, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu

Een verjaardag in een duikpak en korte broek.

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

03 December 2015 | Australië, Narara

Hoi allemaal,

Morgen vlieg ik naar Nieuw Zeeland om met tante Diana en niek 2 weken rond te gaan reizen, waar ik ontzettend veel zin in heb! Dus bedacht ik dat het wel weer tijd was om jullie even te updaten over mijn leven hier!

Ik ben ondertussen helemaal gewend aan het leven in Narara en mijn leven als au pair. De kinderen zitten vol energie en het kan soms wel vermoeiend zijn, maar je krijgt er ook veel voor terug, zo ben ik Olivia's aller beste vriendin (alleen niet als ze iets niet mag en een beetje boos is, wat het ook wel weer grappig maakt: 'nu ben je mijn beste vriendin niet meer' roept ze dan met haar armen over elkaar haha). Het is vooral heel leuk om Lucy te zien groeien. Ze is natuurlijk net 2 maamden 2 en ik woon nu ondertussen 2 maanden bij ze maar ze is al zo gegroeid met haar spraak. Ze probeerd mijn naam uit te spreken wat helemaal niet klinkt als Danielle maar wanneer ze dat ene woord zegt weet ik dat ze mij bedoelt. Ook is ze gek op chocola dus chocolat is een woord dat ze veel zegt. En de kleuren opnoemen doet ze nu ook. Het is een slimme meid.

Vorige week ben ik met Pete en de meiden naar de Australian Reptile Park geweest. Het is een typisch australische dierentuin. Heel groen en ze hebben er kangaroes los rondlopen ook de koala's ontbreken natuurlijk niet. Maar ze hadden ook wat bijzondere soorten zoals een mengeling tussen een krokodil en schildpad. Ook veel slangen en spinnen kunnen bewonderen. We hebben een show bijgewoond waarin ze dieren toonden. Olivia kreeg zomaar een slang  haar nek. Zo stoer, ze bevroor en durfde niet te bewegen maar was niet bang. De man was ondertussen verder gegaan met de show en had een ander dier vast toen Olivia er genoeg van had. Pete had Lucy vast dus was ik de enigste die de slang van haar af kon halen voordat ze wel bang en in paniek zou raken. Ik had geen idee hoe het moest dus ik heb hem maar voorzichtig opgepakt haha. Gelukkig kwam al snel die man om hem van mij over te nemen. Het was een warme maar leuke dag!!

Verder heb ik samen met een andere au pair Jenni die een dorpje verderop woont Snapper Point en Norah Head Lighthouse bezocht. Het was een super mooie dag en na 40 minuten rijden waarvan 15 minuten door een prachtig natuurpark met kleine onverharde wegen kwamen we aan bij Snapper Point. Dit is een grote inham in de rotsen met een grot aan de rand van de zee. We zijn over de rotsen naar beneden geklommen met onderweg een ontzettend mooi uitzicht over de rotsachtige kustlijn. het was prachtig en het is een soort van verborgen plek, niet veel mensen weten ervan dus geen hordes toeristen. Dat zijn van die momenten waarop ik besef hoe mooi het is om rond te reizen en hoe blij ik ben dat ik dit kan doen! Na Snapper Point zijn we door gereden naar Norah Head Lighthouse. Dit is een witte vuurtoren op een rotsachtige kuslijn. Ook hier weer een mooi uitzicht! Australië heeft echt zulke mooie plekken. Het was echt een leuke dag.

Naast Jenni heb ik nog een andere au pair ontmoet, een lief italiaans meisje. Ik besloot om op een au pair facebook groep van de central coast te plaatsen of er toevallig au pairs vrij waren die mee wilden naar het strand. Het zou bijna 40 graden worden en het leek me wel lekker om die dag wat af te kunnen koelen in de zee. Pamela reageerde en zo heb ik haar leren kennen, het klikte en het was een gezellige middag. We kwamen erachter dat zij op 26 november 23 jaar werd en ik de dag daarna. Zo toevallig. We besloten daarom de 26ste in de avond een drankje te doen en onze verjaardagen samen te vieren. Een gezellig avond maar de bar waar we naar toe gingen was niet echt heel gezellig. Je hebt hier helaas niet echt de cafe's die wij gewoon zijn. En als het wat gezelliger is is het gelijk ook 10x duurder. In Sydney heb je wat meer irish pubs enzo en dat is toch wel wat gezelliger. Maar al met al hebben we goed onze verjaardagen gevierd :)

De volgende dag was het dan echt mijn verjaardag. Toch wel raar om het in een korte broek te kunnen vieren! 'S ochtends hebben papa en mama eerst een liedje voor me gezongen wat echt leuk was. Daarna moest ik opschieten want de eerste dag van mijn duikcursus stond op de planning. De eerste dag zouden we in het zwembad oefenen en de dagen daarna gaan we echt de haven van Terrigal in. Het is een leuke groep en het oefenen in het zwembad was eerst wat onwennig voor sommigen maar ging daarna goed. Maar na 2.5 uur in het zwembad was ik flink afgekoeld en stond ik bekend om de dutchie met de baluwe lippen haha. In de middag kregen we theorie les met een examen. We mochten maar 20% fout hebben en er stonden wat moeilijke engelse woorden in waardoor ik sommige vragen niet echt begreep. Maar gelukkig heb ik hem net als de amdere gehaald!! Na de duikcursus ben ik snel naar huis gegaan. Eenmaal binnen kwam Olivia op mij afgestormd en riep dat ik niet binnen mocht komen omdat ze een verjaardags taart voor me aan het maken was. Dus heb ik een tijdje in de hal doorgebracht. Daarna kwam ik binnen en lagen er cadeautjes en kaarten voor me op de tafel. Een aantal nog vanuit nederland en een aantal van Dawn, Pete en de kids. Super lief! Lucy en Olivia vonden het helemaal geweldig dat ze me mochten helpen met het uitpakken van de cadeautjes. Daarna hadden de kinderen hun dinner en maakte Dawn een fles champagne open speciaal voor mijn verjaardag. En als toetje werd mijn verjaardags taart te voorschijn gehaald. Een heerlijke chocolade cake. Samen met Olivia en Lucy heb ik de kaarsjes uitgeblazen en zongen ze allemaal happy birthday. Wat voelde ik me jarig! En zo ontzettend lief van Dawn, Pete en de kinderen dat ze dit allemaal voor me geregeld hebben! Ook vanuit Nederland heb ik veel lieve berichtjes gekregen! Bedankt daarvoor allemaal!!

De volgende dag zou ik mijn duikcursus hebben maar omdat er geen goede zichtbaarheid in de zee was kon het helaas niet door gaan. Dinsdag en woensdag zou ik het inhalen. Dit gaf me wel de kans om bij Olivia's dance concert te kijken. Het was erg professioneel aangepakt met mooi decor en een programma boekje. Olivia had 3 dansen en de ballet dance deed ze erg goed. Het concert duurde alleen 4 uur lang. Erg vermoeiend, maar Olivia heeft een leuke tijd gehad en daar gaat het om.

Dinsdag was poging 2 van de duikcursus. We konden het water in en het was 35 graden waardoor ik ook lekker zou opwarmen als ik het water uit kwam. Maar bij het naar beneden gaan kon ik mijn oren niet klaren waardoor het niet mogelijk was om de eertse duik te doen. Gelukkig aan land was er niks aan de hand en kon ik mijn 2e duik wel doen. Het is toch wel lastig om de balans in hdt water te vinden waardoor je relaxed door het water zwemd.
Woensdag moest ik 3 duiken doen omdat ik 1 duik gemist had de dag ervoor. Het was 23 graden dus helaas kon ik niet echt opwarmen tussendoor maar daar had mijn duikinstructeur een goede oplossing voor: de trappen op en neer rennen. De duiken gingen goed en de 2e duik zijn we tot 16 meter diepte gekomen. Er waren mooie vissen, een prachtige zeester en ik heb een lelijke aal gezien. Ook heb ik een port jackson shark gezien!! Ik dacht echt dat ik in paniek zou raken als ik een haai zou zien maar het was zo relaxed en rustig. En 2 minuten voordat we het water uit kwamen bleek er een bullray van 2 meter naast ons te zwemmen. Ik zag alleen een hele grote zwarte schim. Die bullrays schijnen veel rond te zwemen in de Terrigal haven. Het is bijzonder de onderwater wereld en ik ben blij dat ik mijn duik certificaat nu heb gehaald want in Australië is er zo veel moois te zien onderwater.

Ik heb al veel gezien van Australië maar ook zo weinig. Het blijft prachtig en ik kan niet wachten om nog meer te ontdekken. Maar eerst naar Nieuw Zeeland wat waarschijnlijk ook super mooi gaat worden.

Tot snel,

X Daniëlle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 10807

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 April 2016

Australië.

02 Februari 2014 - 21 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: