WAUW, WAUW, WAUW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu WAUW, WAUW, WAUW - Reisverslag uit Sydney, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu

WAUW, WAUW, WAUW

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

20 September 2015 | Australië, Sydney

Hoi iedereen,

Op dit moment is het een beetje regenachtig in Sydney en ben ik in een koffie tentje aan het wachten tot ik vanmiddag in het vliegtuig naar Cairns (noord-oosten van Australië) kan nemen. Goed moment om jullie even op de hoogte te stellen hoe het allemaal gaat hier down under.

Na een week vol afscheid nemen van vrienden en familie was het de 15e dan eindelijk zo ver: Daan gaat Down Under. Toch wel spannend. Het afscheid op schiphol van paps mams en Chantalle was toch wel wat moeilijker dan ik dacht en moest toch wel even een traantje laten. De reis duurde erg lang 32 uur waarvan 8 uur op Dubai overleven en nog een tussenstop in Bangkok (haha Niek als je dit leest ik moest aan jou denken, ik kon dat Thaise Engels echt niet verstaan, ze praten zo grappig). Na wat uurtjes slaap kwam ik eindelijk aan in Sydney, de security was niet zo streng en gelukkig mocht ik alle chocola en pepernoten mee nemen. Die dag heb ik niet meer gedaan dan een beetje het centrum in gelopen en mijn australische simkaart geregeld. Ik slaap in een 8 persoons kamer met gelukkig over het algemeen leuke mensen. Om 7 uur ben ik al gaan slapen maar midden in de nacht werden we gestoord door het brandalarm dus iedereen in z'n pyama de straat op. Gelukkig vals alarm en heb ik heerlijk door geslapen tot 7 uur. Echt waar ik heb gewoon geen last van en jetlag, hoe lekker is dat :).

De 2e dag heb ik leuke dingen gedaan met Denise een duits meisje dat op mijn kamer lag. We zijn naar de university van Sydney gegaan, wat een prachtig oud gebouw is (beetje harrypotter achtig). Ik denk dat ik maar door ga studeren voor docter want de medical department was echt zo mooi haha. Ook zijn we nog door gelopen naar de Botanical Gardens. En daar door alle mooie bloemen en bomen heen zag ik het Opera house en de harbour bridge. Wauw het leek wel een plaatje en zo onwerkelijk dat ik nu aan de andere kant van de wereld zit. Dit maakte gelijk mijn 32 uur durende reis goed, echt wauw, wauw, wauw!!!!!! Het was ook nog eens heerlijk zonnig en warm ('s ochtends en 's avonds is het nog behoorlijk koud dus dit was heerlijk). We hebben ook nog op het opera house gestaan. Toch leuk om dit eens in het echt te zien en het was ook gezellig dat ik deze dag samen met iemand heb kunnen doen.

Gisteren heb ik Pete ontmoet, mijn hostdad. Hij heeft mijn koffer opgehaald en we hebben samen ontbeten. Hij was super aardig en het was echt gezellig. Hij komt me zelfs de 30st (als ik vanuit het noorden terug vlieg) ophalen op het vliegveld samen met Olivia en Lucy (Dawn mijn hostmom moet werken dus die zal ik later ontmoeten), heel leuk! Ik kijk al uit om te beginnen met werken als au pair, het gaat wel goed komen denk ik.

'S middags heb ik zelf de bus richting Bondi beach gepakt, het was lekker weer dus heb lekker een paar uur op strand gezeten. En nog wat langs de kust gelopen! Een mooi strand en veel surfers. Leuk om ze te zien surfen.. zelfs de jonge kinderen kunnen al goed surfen echt tof haha.

Sydney was echt prachtig, een leuke stad met fijne sfeer. Ik ben benieuwd hoe het noorden gaat zijn met zijn regenwoud, het Great Barrier Reef en mooie eilanden. Op naar het volgende avontuur.

Tot gauw xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 10808

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 April 2016

Australië.

02 Februari 2014 - 21 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: