Het au pair leven in Narara. - Reisverslag uit Narara, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu Het au pair leven in Narara. - Reisverslag uit Narara, Australië van Daniëlle Sturm - WaarBenJij.nu

Het au pair leven in Narara.

Door: Daniëlle.

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

29 Oktober 2015 | Australië, Narara

Hoi allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb geschreven en mijn au pair leven is in volle gang. Ik ben nu zo'n kleine maand bij de familie en ik heb het echt getroffen met dit gezin. Ze nemen me helemaal op in hun familie en ik wordt overal bij betrokken als ik wil. Verder kan ik veel naar Sydney wat echt fijn is.

De eerste dagen verliepen een beetje anders dan gepland. Pete (hostdad) kwam me met Lucy (2 jaar) ophalen van het vliegveld. Olivia (4 jaar) was thuis want die was ziek. En dat duurde wel een aantal dagen voordat ze opgeknapt was. Pete en Dawn (hostmam) waren veel thuis dus dat was wel fijn. Ze hebben me wegwijs gemaakt door de buurt en ze hebben me wat stranden laten zien.
Ik heb een mooie kamer en een eigen badkamer/toilet. En daarnaast mag ik altijd gebruik maken van een auto in mijn vrije tijd en als ik met de kinderen ben. Erg fijn.
Helaas werd ik zelf ook ziek, dikke keelonsteking. Maar ik heb het geluk dat Dawn een dokter is en ze had zo antibiotica voor me geregeld. En binnen 2 dagen voelde ik me al veel beter.

Pas na een week had ik de kinderen voor het eerst voor me alleen. Het zijn 2 lieve meiden met al een sterke persoonlijkheid. Soms moet ik dus wat streng zijn. Maar over het algemeen luisteren ze goed. Het zijn leuke meiden en Olivia is al echt slim. Ze vraagt vaak hoe ik iets in 'mijn leven' noem, oftewel hoe ik iets in het Nederlands zeg. Ze pikt het snel op en elke avond als ik haar naar bed breng zegt ze 'slaap lekker'. Super schattig. Lucy is nog maar 2 jaar en praat nog niet veel. Maar de woorden die ze zegt zijn heel schattig.
We doen veel leuke dingen, zo ben ik met ze naar het strand geweest, naar indoor speeltuin, een buiten speeltuin, we zijn naar Newcastle gereden om daar een vriendin van Dawn te bezoeken met haar 2 kids en elke middag doe ik wat met Olivia, zoals knutselen, nagels lakken of wat anders.
Het is leuk maar kan soms ook wel vermoeiend zijn. Ze gaan op tijd naar bed (rond 7 uur) en wij eten daarna pas. Dawn en Pete houden van lekker eten en we koken altijd met z'n drieën met een glas wijn erbij. Erg gezellig.
Toch is het soms wel fijn om er even tussenuit te kunnen. Ik heb best wat vrije tijd en ik ga geregeld naar Sydney. Op de Whitesundays boot heb ik wat mensen leren kennen die nu in Sydney werken. Met hun heb ik de afgelopen weken geregeld afgesproken. Zo heb ik met Jack de Bondi to Coogee walk gedaan. Dit is een bekende wandeltocht langs de kust. Het gaat over rotsen en je hebt prachtig uitzicht. Helaas had ik niet echt de beste dag vrij en regende het kei hard. We waren zeik nat, maar toch was het een mooie wandeltocht en we hebben foto's kunnen maken zonder dat er andere toeristen op stonden aangezien het normaal ontzettend druk is daar.
Vorig weekend ben ik een heel weekend in Sydney geweest en heb ik met Pia een schommel bezocht. Deze stond op een plek waar je super mooi uitzicht hebt over de skyline van Sydney. En als je op de schommel zit vlieg je er als het ware over heen. Super gaaf. Verder ben ik dat weekend nog wezen stappen en in een Irish pub beland. Erg gezellig. En het was lekker weer dus hebben we in de Botanical Gardens rondgehangen.
Sydney blijft een mooie plek en heerlijk om in rond te lopen.

Naast Sydney ben ik ook hier de omgeving gaan ontdekken. Er zijn veel mooie stranden de omgeving en vorige week dinsdag ben ik naar Terrigal Beach en Avoca beach gereden. Heerlijk om daar op het strand te liggen.

Ook de komende maanden zijn al volgepland met leuke dingen, zo ga ik op mijn verjaardag een duikcursus doen zodat ik zelf kan gaan duiken want wat zijn er in Australie veel mooie duikspots.
En in December heb ik 3 weken vrij en ga ik naar Melbourne en nog leuker, ik ga naar Nieuw Zeeland om daar een deel met Niek en tante Diana mee te reizen. Ik ben zo benieuwd hoe Nieuw Zeeland is. Het schijnt echt prachtig te zijn dus ik kijk er echt naar uit!!

Al met al is mijn leven hier in Narara erg fijn en ik hou het hier nog wel een aantal maanden vol!! Ik heb nog geen enkel moment spijt van mijn beslissing om au pair te worden i.p.v. de backpacker baantjes.

Tot snel!

x Daniëlle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle

Actief sinds 26 Jan. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 10795

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 25 April 2016

Australië.

02 Februari 2014 - 21 Mei 2015

Ghana

Landen bezocht: